Raadsnota ZN180448 Vaststelling mobiliteitsvisie Oosterhout Vooruit
ZN180448 Vaststelling mobiliteitsvisie Oosterhout Vooruit -
Tekst
Voorzitter Het mobiliteitsplan de levensader van Oosterhout nu maar zeker van de toekomst om de leefbaarheid van de stad en de kerkdorpen te waarborgen In het bestuursakkoord van de gemeente Oosterhout wilt u tot een goed gefundeerd Mobiliteisplan komen,Gezond Burger Verstand is het hier helemaal mee eens
Gezond Burger Verstand is geschrokken op de informatieavond voor de plannen voor de aansluiting van de N 629 bij de A 27 daar word het verkeer geleid naar de Bovensteweg en moet dan een afslag nemen naar de A 27 richting Hooipolder,de gewone mens begrijpt het wel u kennelijk niet want het verkeer gaat via Bovensteweg -Weststadweg-rotonde Bromtol of over Den -Hout richting Made de A59 op om Hooipolder te mijden dus voorzitter zolang knooppunt Hooipolder niet is gerealiseerd zit Oosterhout en Den -Hout met grote problemen
Voorzitter tot onze grote verbazing is er nergens het resultaat van de onderzoeken naar een ontsluiting van Weststad via de oostzijde te vinden alwaar je via de Statendamweg een aansluiting op de A 59 realiseerde ,desondanks reageerde de portefeuillehouder vorige vergadering dat dit onderzocht is en veel te duur zou zijn,op de vraag van Gezond Burger Verstand naar de resultaten van deze onderzoeken kregen wij tot op heden geen reactie . U begrijpt dus wel dat wij ons......voelen,dat mag u zelf invullen.graag uw reactie hierop. Een dergelijke extra ontsluiting van Weststad lost vele problemen op en bespaard ons misschien veel geld doordat de reconstructie van de Bromtol dan vele miljoenen minder gaat kosten en de leefbaarheid van het Kerkdorp Den-Hout gewaarborgd blijft Voorzitter een mobiliteitsplan moet toekomstgericht en realistisch zijn,je moet beginnen bij de bron en de leefbaarheid waarborgen en als het niet anders kan moet je durven zeggen als de verkeersafwikkeling en leefbaarheid niet gewaarborgd kunnen worden dan niet bouwen en de bestaande problemen moet je duurzaam oplossen en dat kost geld maar een goede investering verdiend zichzelf altijd terug Voorzitter dan het fietsverkeer moeten wij stimuleren het is gezond en goedkoop en heeft geen milieubelasting om deze te bevorderen en om openstaande bruggen met oponthoud te vermijden een fietsbrug vanuit Vrachelen twee en daar kan het fietsverkeer vanuit de Cotreien en Den-Hout ook gebruik van maken. wij gaan even terug in de tijd in 1998 heeft de Hr van Zeggeren op een informatie bijeenkomst gezegd dat er voor de toekomstige bewoners van Vrachelen twee een fietsbrug zou komen naar het centrum er waren gelden beschikbaar en deze zou binnen 8 jaar gerealiseerd zijn nu zijn we inmiddels 21 jaar verder en waar zijn uw beloftes en waar zijn de centen gebleven ,graag uitleg hierover Voorzitter de verkeersproblemen op de Bredaseweg als u denkt dat u die kan oplossen met het anders afstellen van de verkeerslichten terwijl u alleen maar meer verkeersbewegingen realiseerd door nieuwe wijken te realiseren vergeet het maar de enige oplossing is een ontsluiting naar het Noorden aan te leggen waarop dan ook het verkeer van de Zwaaikom en Wilminalaan kan afvloeien en dan kan het extra verkeer vanuit de Binnenstad via de Liedekerkestraat afvloeien Voorzitter dan nog even over het openbaar vervoer,als u geen transferium creëerd nabij een uitvalsweg van Oosterhout en van daaruit met kleine elektrische busjes de mensen in en uit de binnenstad vervoerd dan krijg je Oosterhout weer leefbaar en dan ben je duurzaam bezig