Raadsnota 19022019 Mobiliteitsplan opiniërend

From GBV

19022019

Raadsvergadering Leden:Raadsvergadering 2019/02/19
Behandelaar Henk van Ginneken
Onderwerp bijdrage Mobiliteitsplan opiniërend
Soort bijdrage Raadsnota
Onderwerpen
Hoort bij bijdrage Leden:Raadsnota
Datum 19-02-2019
Publiceren Yes
Samenvatting

19022019 - Mobiliteitsplan opiniërend

Tekst

Voorzitter Veiligheid voor alles dat moet voorop staan in het nieuwe mobiliteitsplan luisteren naar de bewoners en ondernemers en wat doen met hun inbreng,want zij hebben de ervaring en kennis van het verkeer waar ze dagelijks gebruik van maken. Voorts je gezonde.verstand gebruiken en geen sprookjes verzinnen en vooral geen geld verspillen met oplossingen die geen enkel probleem oplossen sterker nog die de problemen alleen maar verergeren. Bijna alle problemen worden opgelost als Hooipolder goed word aangepakt met daarnaast een parallelweg langs de A27 van Breda Noord naar Raamsdonksveer met in Oosterhout een transferium Door onbezonnen grote investeringen te doen en daarna weer tot de conclusie te moeten komen dat deze geen oplossing hebben gegeven dat is pas pure verspilling van maatschappelijke gelden,maar ja dan doet dit college de lasten voor de burger maar omhoog om de begroting sluitend te krijgen. Gezond Burger Verstand heeft wel een visie op de toekomst . Ten eerste Oosterhout moet allereerst gaan voor kwaliteit en niet voor kwantiteit om de ontwikkelaar te spekken en moet ook kunnen zeggen stop met bouwen als de verkeersafwikkeling niet geregeld kan worden. Door de onbezonnen bouwplannen van de laatste decennia waar bewust gekozen is om geen oplossingen voor aanvang bouwplannen (MER plicht omzeilt door de wijken Vrachelen in zes delen te splitsen)zijn de grote verkeersproblemen ontstaan welke alleen met grote kosten nog opgelost kunnen worden. Allereerst het openbaar vervoer het busstation op de Lijsenhoek verplaatsen naar een transferium nabij het ziekenhuis Pasteurlaan welke dan zijn weg vervolgd naar de wijken Vrachelen en industrieterrein Weststad vanwaar met kleine electrische bussen het centrum bediend kan worden en tevens de bussen richting Utrecht gelijk de A 27 kunnen oprijden en door een parallelweg naast de A 27 waardoor de vele busbewegingen vanuit Breda uit het centrum geweerd worden en de opstoppingen bij alle verkeerslichten vooral bij de kruissing Abdis van Thornstraat Veerseweg sterk verminderen en deze kruissing voor fietsers en voetgangers veilig gemaakt word. Tevens kan hier alle verkeer vanuit de Oosterhoutse wijken in en uitstromen waardoor o.a de Bredaseweg word ontlast evenals de Tilburgseweg en de wegen in Oosterheide, want Oosterhout heeft n.l. een Noord-Zuid en Oost West wegenstructuur waarbij je het verkeer naar de paralellen moet leiden en zeker niet naar een Westelijke rondweg dwars door de Vrachelseheide waardoor er alleen maar meer sluipverkeer van deze route gebruik gaat maken Dan het fietsverkeer stimuleren door oversteken en bij rotonden ruim gescheiden fietspaden te realiseren,zoals ook bij basisschool De Pionier waar je bij de oversteek met verkeerslichten de kleine kinderen plots op een dubbel fietspad terechtkomen waar geen enkele voorziening of waarschuwing aanwezig is en snelle fietsers haastig passeren. Dan de fietsbrug vanuit Vrachelen dez e is nota bene vele jaren terug toegezegd en op voorhand betaald door de bewoners van Vrachelen twee en waardoor het fietsende verkeer twee regelmatig openstaande bruggen kan vermijden en in een mum van tijd naar het centrum kan en verder veilig fietsverkeer richting kerkdorpen en omliggende plaatsen i.v.m. scholieren Voorzitter dan de rotonde Bromtol wij halen deze nogmaals aan omdat u door uw voorgenomen plannen vele miljoenen letterlijk en figuurlijk over de u welbekende balk gooit welke u overigens niet kunt bekostigen zonder een greep uit de reserves te doen en het moge duidelijk zijn dat dit niet de bedoeling kan zijn van een behoorlijk bestuur dus nogmaals een duurzame oplossing ligt bij een brug bij Ikea naar de Statendam, want het moge duidelijk zijn de problemen aan de Zuidwestkant van Oosterhout is puur het sluipverkeer wat bij Made de A 59 verlaat en zo zijn weg zoekt naar de Noord-Oostzijde van Oosterhout en zo alle problemen in Oosterhout veroorzaakt Voorzitter dan tot slot de Bredaseweg waar vanuit de wijk van het Simfa terrein de fietsers zonder oversteek opde drukke weg tegen het verkeer in hun weg moeten zoeken om ergens aan de overkant te komen. Gezond Burger Verstand heeft met een vooruitziende blik tegengestemd voor woningbouw op Lievenshove om de Lage Molenpolderweg en de Bredaseweg niet meer te belasten en de enige oplossing om het verkeer op de Bredaseweg op orde te krijgen is een goede fietsoversteek en vanaf de rotonde Wilhelminahaven een verbinding naar het noorden waar u dan gelijk het verkeer Zwaaikom kan regelen Voorzitter tot zover

Hannie3.jpg

Hannie Broekhoven

Staat voor goed onderwijs, behoud van natuur en (cultuur-) historie en voor ontwikkeling van duurzame sociale voorzieningen.
Henk van Ginneken.jpg

Henk van Ginneken

Man van weinig woorden, maar vooral daden. Staat voor een verstandig, rechtvaardig en financieel gezond burgerklimaat.
Monique.jpg

Monique Flipsen
Zet me graag in voor de agrariërs en een betere verbinding tussen hen en de burgers,

We hebben elkaar nodig.
Wil Muskens.jpg

Wil Muskens

Biologisch melkveehouder en gepensioneerd vrijwillig brandweerman. Belangenbehartiger voor Oosteind, veiligheid en verantwoord groen.
caption
Gezond Burger Verstand is een lokale politieke partij in de gemeente Oosterhout.
caption
Ook lid worden van Gezond Burger Verstand? Dat kan! Neem hiervoor contact op met info@gezondburgerverstand.nl.
caption
Contact
Neem contact op met een van de fractieleden.