Semantic search

From GBV
Search

Edit query Show embed code

The query [[Category:Bijdrage]] [[Raadsvergadering::Leden:Raadsvergadering 2019/05/21]] was answered by the SMWSQLStore3 in 0.0503 seconds.


Results 1 – 8    (Previous 50 | Next 50)   (20 | 50 | 100 | 250 | 500)   (JSON | CSV | RSS | RDF)

Raadsnota ZN.172764 Vaststelling bestemmingsplan ‘ Buitengebied 2013 (incl. Lint Oosteind), herziening 14 (Hoge Dijk 82)’

ZN.172764 Vaststelling bestemmingsplan ‘ Buitengebied 2013 (incl. Lint Oosteind), herziening 14 (Hoge Dijk 82)’

Raadsvergadering Leden:Raadsvergadering 2019/05/21
Behandelaar Henk van Ginneken
Onderwerp bijdrage
Soort bijdrage Raadsnota
Onderwerpen
Datum
Publiceren No
Samenvatting

ZN.172764 Vaststelling bestemmingsplan ‘ Buitengebied 2013 (incl. Lint Oosteind), herziening 14 (Hoge Dijk 82)’ -

== Tekst ==

Raadsnota ZN.180843 Nota parkeernormen 2019

ZN.180843 Nota parkeernormen 2019

Raadsvergadering Leden:Raadsvergadering 2019/05/21
Behandelaar Peter Bogerd
Onderwerp bijdrage
Soort bijdrage Raadsnota
Onderwerpen
Datum
Publiceren No
Samenvatting

ZN.180843 Nota parkeernormen 2019 -

== Tekst ==

Raadsnota ZN.181184 kostenbeheersingsmaatregelen WMO Fase ll

ZN.181184 kostenbeheersingsmaatregelen WMO Fase ll

Raadsvergadering Leden:Raadsvergadering 2019/05/21
Behandelaar Hannie Broekhoven
Onderwerp bijdrage
Soort bijdrage Raadsnota
Onderwerpen
Datum
Publiceren No
Samenvatting

ZN.181184 kostenbeheersingsmaatregelen WMO Fase ll -

Tekst

Voorzitter we zijn hier om de raadsnota kostenbeheersingsmaatregelen WMO fase 2 te behandelen; Er moet ons eerst iets van het hart, mede n.a.v. de berichtgeving in BN de Stem van 15 mei j.l. een lachende wethouder met daaronder een aankondiging van het dichten van een gat van 2,4 miljoen euro. Met name de kosten in het social domein zijn helemaal uit de hand gelopen. Deze foto van een lachende wethouder, dit rekenen we hem niet persoonlijk aan, associeren we met de periode voor de gemeenteraadsvergadering, steeds lachende wethouders op grote foto's in de krant die veel cadeautjes uitdeelde aan burgers m.n. betaald uit WMO gelden, het kon niet op en geen enkele Oosterhouter zal dit ontgaan zijn. Daar bovenop kregen we eind vorig jaar het bericht dat er een extra W.M.O. tekort boven tafel kwam van 800.000 euro(uitgegeven eerste kwartaal 2018) wat werd weggepoetst met de mededeling dat na onderzoek gebleken is dat het in ieder geval besteedt is aan zorgverlening en daarmee was de kous af. Waarom ik dit benadruk voorzitter? Gezond burger Verstand staat op de eerste plaats voor volledige transparantie van het gemeentebestuur, we willen middelen duurzaam inzetten en willen de meest kwetsbare Oosterhouters ondersteunen, zodat ze zich kunnen redden en mee kunnen doen. Wij beseffen ook heel goed dat je mensen kan overladen met zorg m.a.w. afhankelijk kan maken van zorg en dat mensen daardoor inleveren op zelfstandigheid, zelfredzaamheid en trots voorzitter. We willen mensen ook niet belemmeren in hun vrijheid, de vrijheid van de meerderheid mag niet ten koste gaan van de vrijheid van het individu, in dit geval kwetsbare inwoners. Voorzitter; Nu vraagt u wederom voor fase 2 van de beheersingsmaatregelen WMO ca 600.000 euro en natuurlijk moeten we onze begroting op orde brengen, maar het is ook belangrijk hierin de juiste keuzes te maken. Keuzes die ook op steun kunnen rekenen van de adviesraad social domein, wederom zijn we niet tevreden met de manier waarop u omgaat met de aangeboden adviezen, deze ongemotiveerd naast zich neerlegt en er wordt duidelijk geen prijs gestelt op eigen initiatief van de adviesraad. Wij juichen eigen initiatief toe, u toch ook? Gezond Burger verstand heeft bedenkingen bij de volgende voorstellen die u doet; -Beheersmaatregel 5 onafhankelijke clientondersteuning anders financieren met een verwachte besparing van 200.000 euro. Goede onafhankelijk clientondersteuning verdiend zichzelf terug, denkt in oplossingen en met steeds meer aantrekkelijke algemene voorzieningen in ons aanbod lopen we nu het risico dat zich dit gaat vertalen in duurdere zorg op termijn. Heeft de aanbieder geen spiering uitgegooid om een kabeljauw te vangen? Bedenkelijk wat Gezond Burger Verstand betreft. -Beheersmaatregel 3 mantelzorgwaardering omzetten naar activiteit. Hierin volgen we het advies van de adviesraad en denken we met deze desgewenste minimale blijk van waardering veel duurdere zorg te besparen, niet in de laatste plaats in zorg voor de vaak overbelaste mantelzorger. Afblijven dus wat Gezond Burger Verstand betreft. -Beheersmaatregel 2; uitbreiden scootmobiel als algemene voorziening met een besparing van minimaal 17.500,00 euro/ opgenomen voor euro 25.000,00 euro in de perspectiefnota. De vergelijking van de verstrekking van een standaard scootmobiel met de aanschaf van een fiets, brommer of auto gaat niet op. Het gaat hier om een middel, verstrekt onder stringente voorwaarden. Wat Gezond Burger verstand betreft zetten we deze scootmobiels verstandig en duurzaam in. Prima om een scootmobiel met meerdere personen te gebruiken waarmogelijk, prima om tweedehands of zelfs derdehands scootmobielen in te zetten mits technisch in orde. Graag zelfs! En ook de houders blijven volgen, zodat de scootmobielen niet ongebruikt in schuurtjes verdwijnen. Het bedienen van een scootmobiel vraagt om diverse vaardigheden die mensen op den duur kunnen verliezen en ook in het kader van de veiligheid is het prima om gebruikers te blijven volgen. Wij willen geen standaard scootmobielen laten inleveren en deze voorziening behouden. Ook hier is te verwachten risico op zwaardere zorg als gevolg van deze maatregel en dat is het laatste wat we met zijn allen willen toch voorzitter? Ja dat kost nu geld! Gezond Burger Verstand wil dit graag integraal benaderen, bekostigen over de domeinen heen. Geïnspireerd door de woorden in de perspectiefnota; “aangemerkt als nieuw beleid”.

Tot zover voorzitter.

Raadsnota ZN.181241 Beleidskader lokale omroep.

ZN.181241 Beleidskader lokale omroep.

Raadsvergadering Leden:Raadsvergadering 2019/05/21
Behandelaar Hannie Broekhoven
Onderwerp bijdrage
Soort bijdrage Raadsnota
Onderwerpen
Datum
Publiceren No
Samenvatting

ZN.181241 Beleidskader lokale omroep. -

== Tekst ==

Raadsnota ZN172195 Raadsvoorstel tot het nemen van een (herstel) besluit in verband met het eerder vastgestelde bestemmingsplan ‘Bedrijventerrein Everdenberg-Oost’

ZN172195 Raadsvoorstel tot het nemen van een (herstel) besluit in verband met het eerder vastgestelde bestemmingsplan ‘Bedrijventerrein Everdenberg-Oost’

Raadsvergadering Leden:Raadsvergadering 2019/05/21
Behandelaar Henk van Ginneken
Onderwerp bijdrage
Soort bijdrage Raadsnota
Onderwerpen
Datum
Publiceren No
Samenvatting

ZN172195 Raadsvoorstel tot het nemen van een (herstel) besluit in verband met het eerder vastgestelde bestemmingsplan ‘Bedrijventerrein Everdenberg-Oost’ -

Tekst

Voorzitter Door het nemen van een herstebesluit maakt u de weg vrij voor de aanvang realisatie Everdenberg Oost terwijl u weet dat de beoogde verkeersafwikkeling uitloopt op een drama n.l.de ontsluiting kruist straks een vrijliggend fietspad . Om op de 629 te komen komt het verkeer van de nieuwe ontsluitingsweg op deze fietspad tot stilstand,de weg is nu al zodanig overbelast dat je er alleen met behulp van verkeerslichten gebruik van kan maken. Vraag aan de portefeuillehouder gaat u op voorhand deze verkeerslichten plaatsen,welke dan weer een belemmering zijn voor het doorgaande verkeer op de N 629 Voorzitter voeg dan daarbij nog de werkzaamheden bij Oosteind voor de aansluiting op de A27 dan kun je voorstellen wat de komende jaren de agrarische sector te verduren krijgt maar ja daar zit u natuurlijk niet mee

U bent ze liever kwijt dan rijk,het zou beter zijn te wachten met de realisatie van Everdenberg Oost tot de N 629 in zijn geheel geraliseerd is

Raadsnota ZN172195 Raadsvoorstel tot het nemen van een (herstel) besluit in verband met het eerder vastgestelde bestemmingsplan ‘Bedrijventerrein Everdenberg-Oost’ 2

ZN172195 Raadsvoorstel tot het nemen van een (herstel) besluit in verband met het eerder vastgestelde bestemmingsplan ‘Bedrijventerrein Everdenberg-Oost’

Raadsvergadering Leden:Raadsvergadering 2019/05/21
Behandelaar Henk van Ginneken
Onderwerp bijdrage
Soort bijdrage Raadsnota
Onderwerpen
Datum
Publiceren No
Samenvatting

ZN172195 Raadsvoorstel tot het nemen van een (herstel) besluit in verband met het eerder vastgestelde bestemmingsplan ‘Bedrijventerrein Everdenberg-Oost’ -

== Tekst ==

Raadsnota ZN172195 Raadsvoorstel tot het nemen van een (herstel) besluit in verband met het eerder vastgestelde bestemmingsplan ‘Bedrijventerrein Everdenberg-Oost’ 3

ZN172195 Raadsvoorstel tot het nemen van een (herstel) besluit in verband met het eerder vastgestelde bestemmingsplan ‘Bedrijventerrein Everdenberg-Oost’

Raadsvergadering Leden:Raadsvergadering 2019/05/21
Behandelaar Henk van Ginneken
Onderwerp bijdrage
Soort bijdrage Raadsnota
Onderwerpen
Datum
Publiceren No
Samenvatting

ZN172195 Raadsvoorstel tot het nemen van een (herstel) besluit in verband met het eerder vastgestelde bestemmingsplan ‘Bedrijventerrein Everdenberg-Oost’ -

== Tekst ==

Raadsnota ZN180448 Vaststelling mobiliteitsvisie Oosterhout Vooruit

ZN180448 Vaststelling mobiliteitsvisie Oosterhout Vooruit

Raadsvergadering Leden:Raadsvergadering 2019/05/21
Behandelaar Henk van Ginneken
Onderwerp bijdrage
Soort bijdrage Raadsnota
Onderwerpen
Datum
Publiceren No
Samenvatting

ZN180448 Vaststelling mobiliteitsvisie Oosterhout Vooruit -

Tekst

Voorzitter Het mobiliteitsplan de levensader van Oosterhout nu maar zeker van de toekomst . Dit om de leefbaarheid van de stad en de kerkdorpen te waarborgen/ In het bestuursakkoord van de gemeente Oosterhout wilt u tot een goed gefundeerd Mobiliteisplan komen,/nou Gezond Burger Verstand is het hier helemaal mee eens/ In het nu voorliggende mobiliteitsplan is de leefbaarheid niet aan de orde en ook niet geweest bij de tot standkoming van dit voorliggend plan/

Gezond Burger Verstand is geschrokken op de informatieavond voor de plannen voor de aansluiting van de N 629 bij de A 27 /daar word het verkeer geleid naar de Bovensteweg en moet dan een afslag nemen naar de A 27 richting Hooipolder,/de gewone mens begrijpt het wel/ u kennelijk niet want het verkeer gaat via Bovensteweg -Weststadweg-rotonde Bromtol of over Den -Hout richting Made de A59 op om Hooipolder te mijden /dus voorzitter zolang knooppunt Hooipolder niet is gerealiseerd zit Oosterhout en Den -Hout met grote problemen . De bewoners van de kruidenbuurt en molenbuurt evenals de Lijsenakkers maken zich grote zorgen over extra geluids en licht en fijnstofoverlast  mede door de verhoging van de viaducten over de A27 en de toenemende verkeersactiviteiten,hun zijn niet betrokken en zijn vorige week totaal overvallen met deze plannen daarom de volgende motie

Voorzitter tot onze grote verbazing is er nergens het resultaat van de onderzoeken naar een ontsluiting van Weststad via de oostzijde te vinden /alwaar je via de Statendamweg een aansluiting op de A 59 kan realiseren ,/desondanks reageerde de portefeuillehouder vorige vergadering dat dit onderzocht is en veel te duur zou zijn,op de vraag van Gezond Burger Verstand naar de resultaten van deze onderzoeken kregen wij vanmiddag een link naar een onderzoek voor een noodontsluiting -vluchtroute bij calamiteiten op Weststad 2 /op pagina 15 word gemeld dat een brug te duur zou zijn./ Met deze brug zou er sowieso 300000 euro bespaard zijn en er is geen onderzoek gedaan naar een verkeersontsluiting via de Statendamweg .U begrijpt dus wel dat wij ons......voelen,dat mag u zelf invullen.graag uw reactie hierop. Een dergelijke extra ontsluiting van Weststad lost vele problemen op en bespaard ons misschien veel geld doordat de reconstructie van de Bromtol dan vele miljoenen minder gaat kosten en de leefbaarheid van het Kerkdorp Den-Hout gewaarborgd blijft /daarom wil Gezond Burger Verstand een onderzoek naar de mogelijkheden en kosten van een ontsluiting via de Statendamweg . Voorzitter een mobiliteitsplan moet toekomstgericht en realistisch zijn,je moet beginnen bij de bron /en de leefbaarheid waarborgen en als het niet anders kan moet je durven zeggen als de verkeersafwikkeling en leefbaarheid niet gewaarborgd kunnen worden /dan niet bouwen en de bestaande problemen moet je duurzaam oplossen en dat kost geld /maar een goede investering verdiend zichzelf altijd terug Voorzitter dan het fietsverkeer moeten wij stimuleren het is gezond en goedkoop en heeft geen milieubelasting /om deze te bevorderen en om openstaande bruggen met oponthoud te vermijden een fietsbrug vanuit Vrachelen twee en daar kan het fietsverkeer vanuit de Cotreien en Den-Hout ook gebruik van maken. wij gaan even terug in de tijd in 1998 heeft de Hr van Zeggeren op een informatie bijeenkomst gezegd dat er voor de toekomstige bewoners van Vrachelen twee een fietsbrug zou komen naar het centrum er waren gelden beschikbaar en deze zou binnen 8 jaar gerealiseerd zijn nu zijn we inmiddels 21 jaar verder en waar zijn uw beloftes en waar zijn de centen gebleven ,graag uitleg hierover Voorzitter de verkeersproblemen op de Bredaseweg als u denkt dat u die kan oplossen met het anders afstellen van de verkeerslichten terwijl u alleen maar meer verkeersbewegingen realiseerd door nieuwe wijken te realiseren vergeet het maar de enige oplossing is een ontsluiting naar het Noorden aan te leggen waarop dan ook het verkeer van de Zwaaikom en Wilminalaan kan afvloeien en dan kan het extra verkeer vanuit de Binnenstad via de Liedekerkestraat afvloeien,hiervoor is al eerder een motie ingediend voor het afvoeren van het verkeer via Kanaalstraat waarvan niets is terug te vinden. De problemen met verkeer vanuit Breda en Teteringen richting Oosterhout kan je oplossen door een parallelweg langs de A27 hierdoor hoeft het verkeer niet meer over de Bredasweg de stad in maar kan het vanaf de parallelweg de stad in of zijn weg vervolgen Dan de fietsoversteek op de Bredaseweg vanuit Houthaven daar is een levensgevaarlijke situatie waar u door de bewoners en het wijkteam Houthaven uitvoerig bent geïnformeerd maar ja u doet er niets mee daarom het volgende amendement Voorzitter dan nog even over het openbaar vervoer,als u geen transferium creëerd nabij een uitvalsweg van Oosterhout en van daaruit met kleine elektrische busjes de mensen in en uit de binnenstad vervoerd dan krijg je Oosterhout weer leefbaar en dan ben je duurzaam bezig Voorzitter zo kunnen we nog een poos doorgaan maar als deze coalitie geen spijkers met koppen wil slaan dan word het dweilen met de kraan open en is dit mobiliteitsplan pure tijd en geldverspilling Voorzitter tot zover Tweede termijn^^ Voorzitter,ik heb de eerste termijn van de wethouder nog eens goed beluisterd en ben tot de conclusie gekomen dat de eerste motie van Gezond Burger Verstand broodnodig is want u luisterd helemaal niet naar ons betoog ,u draait er om heen en zegt maar wat wat u niet kan onderbouwen. Een voorbeeld hiervan de bewoners van Houthaven en omstreken die dragen u een alternatief aan waar u bij voorbaat al niet op ingaat de bewoners van de Vrachelsestraat willen asfaltverharding u vind dat het klinkers moeten worden. De bewoners van de kruidenbuurt ,Kijk als u zo omgaat met de bewoners van Oosterhout en de verantwoording weglegt bij de provincie . U bent als portefeuillehouder verantwoordelijk voor onze inwoners en deze motie kan u alleen maar ondersteunen bij deze opdracht Voorzitter dan de motie ontsluiting Weststad met een brug richting Statendamweg . U begrijpt het of wil het niet begrijpen wat de meerwaarde van industrieterrein Weststad word met deze ontsluiting , kijk als u mij afscheept met onderzoek dat heeft uitgewezen dat dit veel te duur is en niet haalbaar is terwijl er helemaal geen onderzoek uitgevoerd is dan hebt u toch wat uit te leggen. In plaats daarvan had u ook in regionaal verband kunnen lobbyen en met gelden Cofinanciering provinciale en Europese gelden binnen te krijgen en dan met de bespaarde kosten van rotonde Bromtol deze oplossing te creëren, dus voorzitter deze motie is ook hard nodig om onze portefeuillehouder te stimuleren Voorzitter dan de motie over de fietsbrug iedereen is vol lof over deze brug en wil het fietsverkeer stimuleren maar u wilt het maar opschuiven neem uw verantwoording en realiseer deze brug zo snel mogelijk Dan de laatste motie ik ben vanmiddag poolshoogte wezen nemen en wat blijkt er ligt een fietspad vanuit de scholen door de wijk Houthaven en die houd op bij de Bredaseweg ,om richting Breda te gaan moeten de fietsers 35 meter ten het fietsverkeer inrijden om dan met een niet aangegeven oversteek over te steken bij de in en uitrit van het bedrijventerrein waar ze midden tussen de uitrijdende verkeer terechtkomen en aan de andere zijde moeten de fietsers 35 meter voorbij rijden oversteken en dan weer 35 meter terugrijden om het fietspad Houthaven te kunnen bereiden